W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza zgodę na dalsze używanie tych plików. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Zamknij

DANE KONSULTACJI

Autor
Termin

28-11-2012 - 19-12-2012

Zasięg

MAŁOPOLSKIE

Rodzaj

Nieoficjalna

OCEŃ KONSULTACJĘ

PODSUMOWANIE


ZAŁĄCZNIKI

UDOSTĘPNIJ

KONSULTACJA

Konsuklatcja zakończona
A A A

Kreatywnie w Krakowie

Wprowadzenie do konsultacji

Kreatywnie w Krakowie – zmiana gospodarcza dla Partnerstwa Subregionu Krakowskiego Obszaru Metropolitarnego

Kreatywnie w Krakowie

Właśnie powstaje Strategia Planowania i Zarządzania Zmianą Gospodarczą dla Partnerstwa Subregionu Krakowskiego Obszaru Metropolitarnego.

Aby dokument był jak najbardziej ambitny i pomógł przeprowadzić zmiany, a przy tym rzetelnie dopasowany do potrzeb mieszkańców i osób odwiedzających subregion, potrzebne są Państwa wskazówki.

Strategia oparta ma być na branży kreatywnej. Strategia Europa 2020 - długookresowy program rozwoju społeczno-gospodarczego Unii Europejskiej oraz dokument Rady Europejskiej Work Plan for Culture 2011-2014 dowodzą, że istnieje silna tendencja wspierania rozwoju sieci kooperacji w branży kreatywnej. W oparciu o europejskie trendy na terenie Krakowskiego Obszaru Metropolitarnego budowane są trzy partnerstwa w branży kreatywnej skupiającej się na edukacji, nowoczesnym wzornictwie oraz na innowacji poprzez tworzenie Centrum Designu w Krakowie, Centra Kreacji i Innowacji oraz działania na rzecz wzrostu dostępu do kultury i edukacji.

Nadrzędnym celem Partnerstwa jest stymulowanie i wzmacnianie powiązań pomiędzy sektorami w celu podnoszenie konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Ponad to zadaniem Partnerstwa jest stymulowanie gospodarki, wsparcie rozwoju kreatywnej ekonomii poprzez włączenie innych branż do współdziałania i kreowania, wzrost dostępu do kultury, budowanie społeczeństwa opartego na wiedzy, budowanie nowej marki opartej o dziedzictwo kulturowe i turystykę miejsca, promocja sztuki na arenie międzynarodowej wykorzystująca technologię i innowacje.

Planowanymi inwestycjami w Subregionie, które pozwolą na spełnienie celów strategii, są Gminne Eko-Centra Innowacji i Kreatywności, Krakowskie Centrum Nauki – Park Życia, Małopolskie Centrum Kreatywności i Designu (MCKiD) oraz Małopolski Design Lab (MDL).

Gminne Eko-Centra Innowacji i Kreatywności mają powstać na terenie 11 gmin Krakowskiego Obszaru Metropolitarnego. Ich zadaniem będzie edukacja (zarówno dzieci i młodzieży, jak i dorosłych), integracja społeczności oraz działalność proekologiczna.

Krakowskie Centrum Nauki – Park Życia będzie zapleczem edukacyjnym, umożliwiającym rozpowszechnianie nauki oraz rozwój kreatywności i innowacyjności wśród młodzieży i dorosłych zainteresowanych nauką. Koncepcja projektu opiera się na łączeniu różnych funkcji: muzealno-wystawienniczej, edukacyjnej, laboratoryjnej, kinowo-konferencyjnej (interaktywne kino 5D), inicjująco-wspierającej poprzez garaż innowacji. Tematycznie Centrum będzie związane z człowiekiem i otaczającym go światem.

Zadaniem Małopolskiego Centrum Kreatywności i Designu (MCKiD) będzie uświadomienie, że ważną częścią współczesnego biznesu są doświadczenia klienta, także wizualne. Centrum będzie szkolić projektantów, by potrafili skoordynować pracę, aby jej efektem był atrakcyjny produkt niematerialny. Celem Małopolskiego Centrum Kreatywności i Designu jest wspieranie rozwoju przedsiębiorstw Małopolski i poprawa skuteczności naszych instytucji publicznych. Małopolski Design Lab (MDL) będzie odpowiedzią na niezmiernie istotną potrzebę rynkową, jaką jest projektowanie procesów, poprzez dostosowanie wsparcia dla małych grup wybitnych firm, tzw. startupów. Aktywność w ramach MDL przygotuje powstające firmy do nowych inwestycji, współpracy z partnerami, a następstwie do dalszego wzrostu. Do współpracy zostali zaproszeni doświadczeni designerzy oraz przedsiębiorcy z całego świata.

 

Aby dokument strategii przyniósł rzeczywistą, pozytywną zmianę w regionie, potrzebna jest Państwa opinia, dlatego zapraszamy do zapoznania się ze skróconą strategią (która stanowi załącznik do niniejszego artykułu), a następnie prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety. Bardzo prosimy o wypełnienie poniższej ankiety – pomoże to w udoskonaleniu Strategii subregionu, czyniąc ją dokumentem użytecznym. Z góry dziękujemy!

Załączniki:

  1. CNZ_strategia_skrocona_KOM.pdf

Tagi: Nie przypisano do artykułu żadnych tagów

Kategoria: Gospodarka


Dodaj swoje pytanie, propozycję lub komentarz

Zaloguj się, aby dodać swoją opinię. Jeśli nie masz konta, zarejestruj się.

Nikt jeszcze nie zadał pytania.
Bądź pierwszy, nie pozwól przejść temu tematowi bez echa !

Podziel się z nami Swoją opinią.


ResPublic

Platforma współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka